.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح دانشكده فني و مهندسي دانشگاه مازندران

همزمان با سالروز خواجه نصير الدين طوسي و روز مهندسي دانشكده فني و مهندسي دانشگاه مازندران افتتاح شد.

به گزارش شمال نیوز در مراسم افتتاحيه دانشكده فني و مهندسي دانشگاه مازندران دكتر قاسم عليزاده افروزي رئيس اين دانشگاه از جذب 90 دانشجو در رشته هاي مهندسي عمران ،كامپيوتر و شيمي در نيمسال دوم امسال خبر داد و گفت: در طرح جامع اين دانشكده بناي 9گروه شامل مهندسي عمران ،كامپيوتر و IT ، شيمي ،مكانيك ،برق و الكترونيك ،صنايع ،صنايع دريايي ، مواد و معدن هوا و فضا در زميني به مساحت 18000متر مربع ايجاد خواهد شد .
دكتر عامري مدير كل نظارت و ارزيابي وزارت علوم نيز در بياناتي ضمن ابراز خرسندي از توسعه مراكز آموزش عالي در كشور ايجاد دانشكده فني مهندسي دانشگاه مازندران را گامي در جهت اجراي سياستهاي دولت ميني بر توسعه آموزش عالي كشور دانست و خاطر نشان كرد در سال 57 صدو هفتاد و پنچ هزار دانشجو در كل كشور تحصيل مي كردند كه اين تعداد شامل 17 هزار دانشجوي كارشناسي ارشد و 1200 دانشجوي دكتري بودو 5500 عضو هيات علمي به تدريس اشتغال داشتند اين در حالي است كه بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و توجه ويژه دولتمردان نظام به افزايش سطح سواد در جامعه اين ارقام هم اكنون به 150 هزار دانشجوي كارشناسي ارشد و 15 هزار دانشجوي دكتري ارتقاء يافته است .
وي نسبت اعضاي هيات علمي داراي درجه دکتري و استاديار به کل هرم اعضاي هيات علمي را که در گذشته 40 درصد بوده است در حال حاضر 60 درصد عنوان و تصريح كرد درصدد هستيم تا پايان برنامه چهارم اين رقم به 70 درصد ارتقا يابد. وي افزود: هم اکنون 18000 نفر اعضاي هيات علمي در دانشگاههاي دولتي مشغول تدريس هستند. دکتر عامري ابراز داشت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاههاي وابسته به وزارت علوم، 1 به 25 است که شاخص مناسبي است و تلاش خواهد شد تا به شاخص يک به 18 دست يابيم.
وي با اشاره به جمعيت 15 هزار نفري دانشجويان دكتري گفت: اگر 20درصد موضوعات رساله هاي اين دانشجويان منطبق با مشكلات واقعي مختلف كشور انتخاب شود مسائل به صورت علمي و شايستهتري حل خواهد شد.

دكتر عامري با برشمردن ويژگيهاي مثبت اجرايي شدن اصل 44 در كشور از ايجاد موج جديد از مشاغل خصوصي در كشور خبر داد .
مدير كل نظارت و ارزيابي وزارت علوم در پايان ابراز اميدواري كرد با توجه به ارتقاء مجتمع هاي فني و مهندسي بابل و منابع طبيعي و كشاورزي ساري به دانشگاه در آينده نزديك ، شاهد رشد و تقويت دانشكده نوپاي فني و مهندسي در بابلسر باشيم .

ياد آور مي شود در اين مراسم كه با حضور مسئولان استاني و شهرستان بابلسر و دانشگاهيان دانشگاه مازندران برگزار شد از تابلو تاسيس دانشكده رو نمايي و كلنگ ساختمان بناب دانشكده فني و مهندسي به زمين زده شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.